
Over HOC
Waarom HOC
HOC Opleiding en Training biedt al bijna 30 jaar een breed scala gerenommeerde opleidingen op het gebied van transport en logistiek- zoals de heftruck – en veiligheid. Voor bedrijven, uitzendbureaus en re-integratiebureaus, maar ook voor particulieren. In ons eigen opleidingscentrum in Tynaarlo maar ook in-company door het gehele land. Wij zijn erkend opleider Transport & Logistiek CBR-CCV, SOG, IPAF, VCA Infra en STL Werkt.
We stellen ons ten doel zowel ervaren als minder ervaren personen in de sector logistiek en transport op een zodanige wijze op te leiden dat zij nadien op een verantwoorde en efficiënte wijze hun dagelijkse werkzaamheden kunnen verrichten of hervatten.
Kiest u voor een opleiding of cursus bij HOC, dan kiest u voor:
• Een persoonlijke benadering, van zowel de cursist als de opdrachtgever;
• Aansluiting op de dagelijkse praktijk van uw werksituatie;
• Een leertraject gericht op veiligheid en efficiëntie;
• Een betrouwbare en betaalbare bedrijfsopleiding.
Werkwijze
We proberen te allen tijde uit te gaan van de wensen en behoeften van de klant. Na online of telefonische aanmelding van de cursist(en) wordt er in overleg een cursusdatum gepland en krijgt u van ons een opdrachtbevestiging en een formulier voor de gegevens van de cursist toegestuurd. Betreft het een groep cursisten, dan gaan we in overleg met u bekijken hoe (en waar) de cursus op de meest praktische wijze uitgevoerd kan worden.
Onze cursussen worden gegeven door goed opgeleide instructeurs die niet alleen vanuit het theorieboek lesgeven, maar ook ingaan op situaties waar cursisten in de praktijk tegen aan lopen.
Locaties
HOC Opleiding & Training was gevestigd in Zuidlaren. Door gebrek aan buitenterrein is op 1 april 2018 een locatie in Tynaarlo aangekocht, Handelsweg 26-28. Op het buitenterrein van 3.450 m2 zijn er ruim voldoende mogelijkheden voor cursussen zoals, Kraanmachinist, Hijsbegeleider, Verplaatsen van Lasten, Hoogwerker etc. Leslokalen en kantoren zijn er ook ruim voldoende.
De bestaande hal werd te klein bevonden voor de heftruckcursussen en deze is uitgebreid met 600m2. De bouw is in april 2020 voltooid en sindsdien vinden alle cursussen plaats in het prachtige pand in Tynaarlo.
Klachten procedure
Hoewel HOC Opleiding & Training b.v. zich tot het uiterste inspant om goed werk te leveren, kan het voorkomen, dat de cursist/opdrachtgever niet tevreden is over de door HOC gegeven cursus.
In dat geval willen wij de cursist/opdrachtgever de gelegenheid geven om dat te melden, zodat HOC er iets aan kan doen.
Een gemotiveerde klacht is voor ons als organisatie waardevol, omdat het ons de gelegenheid geeft de dienstverlening te verbeteren.
Na afloop van de cursus vullen de cursisten een evaluatieformulier in,
Deze formulieren worden op het kantoor van HOC nagekeken.
Indien er punten zijn waar de cursist niet tevreden over is, wordt dit met de betreffende instructeur besproken en wordt er daarna actie ondernomen richting cursist/opdrachtgever
Mocht de cursist niet bij ons, maar bij zijn werkgever klagen over de kwaliteit van de cursus of de instructeur en de werkgever belt/mail/schrijft ons hierover, dan neemt mevrouw H.F. Bolhuis, directeur, dit op met de instructeur om te vragen hoe zijns inziens de cursus is verlopen.
In alle voorkomende gevallen zullen wij ons tot het uiterste inspannen om deze klachten z.s.m. (binnen 2 tot 5 werkdagen) en tot tevredenheid van de betrokkenen oplossen.
De gehele procedure zal worden opgeslagen in ons CRM programma.
Klanten- en cursistenportaal van HOC Opleiding & Training Alles digitaal, direct beschikbaar
HOC Opleiding & Training biedt klanten en cursisten de mogelijkheid om gebruik te maken van een digitaal klanten- en cursistenportaal.In dit portaal zijn alle gegevens rondom opleidingen, trainingen en certificeringen direct inzichtelijk. Bedrijven kunnen hier certificaten downloaden, cursisten beheren, hercertificatiedata raadplegen en nieuwe trainingen inplannen – overzichtelijk en veilig, op één centrale plek.Het portaal sluit aan bij de ambitie van HOC om de dienstverlening continu slimmer, duurzamer en gebruiksvriendelijker te maken.
Digitale certificaten voor cursisten
Na afronding van een training ontvangen klanten het digitale certificaat rechtstreeks per e-mail op het bij HOC bekende adres.Daarnaast blijven alle certificaten beschikbaar binnen het Chainwise-portaal, zodat bedrijven altijd toegang houden tot het volledige overzicht van hun medewerkers.Voor organisaties die nog fysieke pasjes of papieren certificaten wensen, biedt HOC die mogelijkheid tegen een kleine vergoeding. Zo blijft de dienstverlening flexibel, terwijl onnodig papier en plastic worden voorkomen.
Voordelen van het portaal
Het klanten- en cursistenportaal biedt diverse voordelen voor bedrijven en opleidingscoördinatoren:
- Altijd actueel inzicht in cursisten, certificaten en geldigheidsdata
- Eenvoudig downloaden van certificaten en rapportages
- Centrale planning van (herhalings)opleidingen
- Minder papier, minder plastic – meer overzicht, snelheid en duurzaamheid
Toegang tot het portaal
Bedrijven die nog geen toegang hebben tot het klantenportaal kunnen eenvoudig een account aanvragen via info@hoctraining.nl